Christian Cloos (commissioning editor for ZDF) writes:
I really liked the film. Donna as a phone ghost, out of necessity, worked well, almost like it was an intentional way of raising questions of identity. Her death must have been a horror for you. The film offers great archive material and good interviewees (the sister was fantastic, as were all the others). It is very carefully researched, tightly narrated, intelligent and neatly edited – it’s a joy. It’s a continually surprising journey, both in its content and form, through the seventies and eighties. The use of the photos is brilliant. They become like exhibits about pop history, and when you introduce other material, we accept the poor technical quality as texture. It’s great how respectful you were, for example in how you introduced all the musicians involved in the single cover. It would be great if this were the start of an ongoing collaboration between you and Arte on more films about music and culture and you could make a lot more strong films like this, which are far better in terms of quality than the other documentaries made here about pop. Thanks for this stimulating hour of TV. In Spain you can watch the film here FILMIN
In the rest of the world here play loud! archive & store
Johanna Vollmeyer sobre La causa contra Franco
Johanna Vollmeyer über den Film Franco vor Gericht / Johanna Vollmeyer sobre el filme La causa contra Franco Jesús Izquierdo Martín, historiador en la Universidad Autónoma de Madrid (Deutsch) Ich hatte das Glück, kürzlich den Dokumentarfilm "La causa contra Franco" während einer Veranstaltung an der Universidad Autónoma de Madrid (4.10.2019) zu sehen und war sehr beeindruckt. Viele Filme zu Franco - darunter auch preisgekrönte - zielen meiner Meinung nach zu sehr auf das Emotionale ab und darauf, ihren Film zu "verkaufen". Ganz anders in Lucía Palacios und Dietmar Posts Dokumentarfilm. Statt über die Personen zu sprechen, die im Film erscheinen, entsteht ein klarer Dialog mit ihnen. Damit wird es auch dem Zuschauer möglich, sich mit den verschiedenen Protagonisten und deren Haltung intensiv auseinanderzusetzen und das von einer sehr individuellen und persönlichen Warte aus. Palacios und Post ist es gelungen, ihr Material so zu drehen und arr
Comments