Sunday, October 30, 2011

Klangbad es como un Primeravera Sound versión underground

KLANGBAD: AVANT-GARDE IN THE MEADOWS

¿De qué va?
Klangbad: Avant-garde in the meadows nos traslada en vivo y en directo al famoso festival "Klangbad" organizado por Hans Joachim Irmler, uno de los miembros fundadores de la banda "Faust."
¿Quién está detrás?
Los críticos han denominado a Dietmar Post y Lucía Palacios como la respuesta alemana a los directores americanos D. A. Pennebaker y Chris Hegedus. Ellos son los responsables de acercarnos el Festival Klangbad a filmin
¿Quién sale?
Muchos grupos que aunque no conozcas, seguro, los querrás conocer
Algo así como
Un Primavera Sound versión underground
Imprescindible en caso de
-Melómanos con ansias de conocer nuevos mundos
Prescindible en caso de
Waka, waka!


The film conveys the homespun brilliance of the festival in straightforward fashion, (...) with unpretentious handheld camerawork, which allows the film makers to roam around the location and soak in the atmosphere. 
(Joseph Stannard, The Wire Magazine)

Dietmar Post and Lucía Palacios´ film reveals the 2005 incarnation of the Klangbad Festival as an orderly place full of disorderly music.
(Ian Harrison, Mojo)

While not exactly a walk in the park despite the setting, the world of this concept is definitely an attractive one if you just let the sound wash around you. Dietmar Post and Lucia Palacios have put together another fine project, taking the blueprint of direct cinema and skewing it slightly to create a study of what would otherwise take place completely removed from the pulsebeat. 

(Lindsay Hutton)

Ein Film der Neuen Sachlichkeit.
(Stefan Weber)

Faust: Live at Klangbad Festival was released in 2010 by Play Loud Productions Berlin, paired up with Klangbad: Avant-garde in the Meadows, a documentary of the Klangbad festival itself. The Faust performance film, featuring the band led by Jochen Irmler and Arnulf Meifert, ranges from structured rock to spaced abstractions, industrial soundscapes to acid drenched fuzz-jazz. Stephen Wray Lobdell's multi-textured guitar talents are literally mind blowing. Both films together make for perhaps the ultimate documentation of the Faust musical experience and the legacy they have engendered within the experimental genre. This 2for1 package may be one of the best "experimental music" productions of the decade. 
(www.eurock.com)

 






Tuesday, October 25, 2011

Atari Teenage Riot part of "play loud! (live) music series"















Stay tuned for a new chapter within the "play loud! (live) music series". The play loud! team filmed the ATARI TEENAGE RIOT show on October 12th, 2011 at Astra Club in Berlin.

More info at:                                                                                                                                    Facebook site for "play loud! (live) music series"

Wednesday, October 12, 2011

Floating di Morel review in Skug Magazine

 

Nach Doc Schoko sind Floating Di Morel (FDM), die seit immerhin 16 Jahren existieren, die zweite Band auf play loud!, die mir bis jetzt gänzlich unbekannt war. Beim label play loud!, das übrigens auch den Backkatalog der Monks betreut, handelt es sich um ein ausgesprochenes Liebhaber-Label, das einiges nur als Download anbietet, laut Label-Info wird aber bei über 50 Vorbestellungen für ein bestimmtes Werk die Produktion auf Vinyl oder CD gestartet. Wenn das keine kleinstrukturelle Betreuung ist, was dann? Bei FDM, der neben den 39 Clocks vielleicht interessantesten Psychedelic-Rock’n’Roll-Band Deutschlands, wird die Nachfrage nicht so gering sein: Die beiden Ex-PLOs Kai Drewitz (Gesang) und Sabine Blödorn (Tasten, Rhythmusmaschine) und dem erst später zur Band gestoßenen Thorsten Neu (Gitarre, Diverses) präsentieren mit »Said My Say« eine seltsam aus der Zeit gefallene Produktion. Drewitzens‘ markanter, näselnder (oft rezitativer) Gesang erinnert tatsächlich an den Lou Reed der frühen Velvet Underground, dem auch ein gewisser snobistischer, elitärer und artifizieller Unterton anhaftet – womit die Platte (Vinyl-Release) schon mal einen Anker ins Unbewusste des Hörers/der Hörerin setzt. Eingebettet wird diese »ätzende Vokalspur« meist in maschinelle Rhythmen aus dem Suicide-Museum, Gitarre, Keyboards, Stylofon, Trompete und noch so manch anderen schwer zu identifizierenden Klangerzeuger. Es ist nicht einfach, bestimmte Stücke hervorzuheben, eventuell das von Sabine Blödorn (die sich auch in anderen Songs gesanglich beteiligt) gesungene bzw. eher gesprochene »It Has Gone Well«, das gegen Ende den Flow des Albums vor der totalen Einlullung nochmal angenehm unterbricht. Trotz der grundlegenden maschinellen Strenge wird hier atmosphärisch doch eine erstaunliche Leichtigkeit transportiert, die eine oder andere Akustikgitarrenspur (12-saitig) hätte man aber vielleicht doch besser weglassen sollen. In einem Online-Video kann man Sabine Blödorn dabei zusehen, wie sie an einer Uraltmaschine manuell, mit riesigen Holztasten den Rhythmus vorgibt, und dabei wird klar, dass selbst der Geist aus der Maschine von einem Menschen aus Fleisch und Blut in Echtzeit gesteuert wird. Etwas versponnen, aber sympathisch ist dieses Trio. Nur was bedeutet eigentlich Floating Di Morel?

Text: Stefan Koroschetz | 01.09.2011

Article in Skug Magazine (German)

Monday, October 10, 2011

Franco's Settlers receives SPECIAL MENTION of the V Ahmed Attia Award


















Medimed DocsMarket
 
FRANCO´S SETTLERS (Los Colonos del Caudillo) by Lucía Palacios & Dietmar Post (Play Loud, Germany) received the Special Mention of the V Ahmed Attia Award for the Dialogue of Culture´s Jury for its strong committment towards Spain´s recent History.
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